Comunicat de l’APTIC

Barcelona, 14 de juliol de 2012

En nom de l’APTIC (l’Associació Professional de Traductors i Intèrprets de Catalunya), una entitat que té més de 650 associats, majoritàriament professionals autònoms i microempreses, volem expressar el nostre rebuig, indignació i malestar davant l’atac brutal del Govern central al nostre sector, entre tants d'altres, i al prou malmès estat del benestar. La pujada de l’IVA suposa un augment de preus i, per tant, una disminució del consum, fet que encara enfonsarà més l’economia. D’altra banda, l’augment de les retencions a compte de l’IRPF pels rendiments de les activitats professionals s’ha realitzat d’una manera tan nefasta (i sense una comunicació adequada) que ha generat una enorme confusió.

També volem expressar la nostra solidaritat amb la resta de la classe treballadora, tant del sector públic com del privat. No podem acceptar que aquesta sigui una lluita sectorial, han aconseguit que els assalariats desconfiïn dels funcionaris i els funcionaris desconfiïn dels autònoms en un cercle viciós de suposats privilegis que en realitat són una mutilació dels avenços socials aconseguits fins ara.

La Junta de l’APTIC (Associació Professional de Traductors i Intèrprets de Catalunya)