
- Aquest esdeveniment ja ha passat.
Taller de traducció periodística
06/11/2015 - 07/11/2015
68€ - 136€Taller de traducció periodística
INTRODUCCIÓ
Ets traductor i t’interessa el periodisme, un àmbit creatiu i apassionant?
¿Ets periodista i t’enfrontes sovint a textos en anglès que utilitzes per redactar els teus articles? Has treballat com a traductor de textos publicats a la premsa?
Durant dues sessions eminentment pràctiques de quatre hores cadascuna traduirem textos d’orígens i gèneres ben diferents, analitzarem amb esperit crític traduccions que han aparegut a la premsa i repassarem les principals dificultats d’aquest camp.
CONTINGUTS
- La redacció periodística: tècniques i paràmetres en els mons analògic i digital.
- Principals dificultats i tècniques en la traducció de textos periodístics: comprensió, investigació, transvasament d’informació, amplificació, elisió.
- Els gèneres i les seves peculiaritats.
- Problemes específics: la longitud dels textos, els titulars, l’enfocament, la concisió de l’anglès, les presses, la puntuació.
- Els anglicismes. Les implicacions de les traduccions fetes a corre-cuita per periodistes i no per traductors.
- El mercat laboral de la traducció per a mitjans de comunicació escrita (revistes, diaris, publicacions en línia).
- Principals diferències entre la traducció periodística i altres especialitats (en particular la literària).
- Anàlisi crítica de traduccions aparegudes a la premsa.
PROFESSOR
Carlos Mayor va estudiar Traducció (Universitat Autònoma de Barcelona, 1992) i Periodisme (Universitat Pompeu Fabra i Universitat de Leeds, 1994).
Des del 1990 treballa de traductor, activitat que ha complementat amb l’exercici del periodisme, la docència i l’edició.
Actualment dóna classes en el postgrau de Traducció Literària de l’IDEC (Universitat Pompeu Fabra). Ha fet de director adjunt de la revista Dos.Dos, ha col·laborat en diferents publicacions i des de l’any 2014 escriu a la revista diària de traducció El Trujamán. També forma part de l’equip de traductors Barcelona Kontext.
Està especialitzat en la traducció de literatura, història i crítica d’art, novel·la gràfica i llibres il·lustrats. Ha traduït autors contemporanis com Tom Wolfe, Doris Lessing, Alan Moore, Art Spiegelman, Bruce Chatwin, Toni Morrison i Paolo Giordano, i clàssics de Thomas Hardy, Vita Sackville-West, Saki, Emilio Salgari, John Steinbeck, Carlo Collodi i Rudyard Kipling.
INSCRIPCIONS
Per fer la preinscripció en aquest curs, omple aquest formulari, fes el pagament i envia el justificant juntament amb el formulari a activitats@aptic.cat.
Les places són limitades i s’atribuiran per ordre d’inscripció (data de pagament). Un cop rebuda la documentació, es confirmarà l’adjudicació de la plaça per correu electrònic.
Data límit d’inscripció i pagament: 2 de novembre de 2015.
*La xarxa Vértice la formen les següents associacions: AATI, ACEC, ACE Traductores, AGPTI, AICE, AIPTI, APTIC, APTIJ, ASATI, Asetrad, ATIJC, ATRAE, AVIC, EIZIE, EspAIIC, MET, TREMÉDICA, UniCo i XARXATIV
DATA
6 i 7 de novembre de 2015
HORA
Divendres 6, de 16.00 a 20.00 h
Dissabte 7, de 10.00 a 14.00 h
LLOC
Seu de l’APTIC
DURADA
8 h
IDIOMA DEL CURS
Castellà (es treballaran textos en anglès i castellà)
ASSISTÈNCIA PRESENCIAL
Aforament limitat a 25 persones.
ASSISTÈNCIA VIRTUAL I REEMISSIÓ DEL CURS EN STREAMING
El curs s’impartirà exclusivament de manera presencial (NO s’emetrà en streaming).
PREU
Socis de l’APTIC: 80 €
Socis d’alguna de les associacions de la xarxa Vértice*: 100 €
No socis: 136 €
Data límit d’inscripció i pagament: 2 de novembre de 2015.
INSCRIPCIÓ ANTICIPADA
Socis de l’APTIC: 68 €
Socis d’alguna de les associacions de la xarxa Vértice*: 84 €
No socis: 116 €
Data límit de pagament per a la inscripció anticipada: 9 d’octubre de 2015.
ETIQUETA
#APTIC_TP