Gestió de projectes amb Translation Office

Detesteu les tasques administratives? Esteu farts de no tenir sistematitzats els processos de creació de pressupostos, seguiment de projectes, emissió de factures i control de pagaments? Amb aquest curs es pretén oferir una visió general de Translation Office 3000, un programa de gestió de projectes per a professionals autònoms que pot ajudar els traductors i intèrprets a gestionar millor el seu negoci.

Funcionament:

Començarem amb una presentació visual de les funcions que aporta aquesta eina i, després, a partir d’un encàrrec fictici, veurem el procés de treball que faríem a la vida real. Aquells que vulguin, podran portar el seu ordinador portàtil amb el programa instal·lat per seguir la classe amb més facilitat i fer els exercicis relacionats.

A qui està dirigit:

El curs està dirigit a correctors, traductors i intèrprets autònoms que treballin amb qualsevol combinació de llengües i que vulguin optimitzar el temps de gestió de la seva empresa.

Temari:

1. Introducció

1.1. Interfície

2. Preparació del programa abans de començar a treballar

2.1. Configuració

2.2. Clients

2.3. Plantilles

3. Pràctica: com gestionar un encàrrec de traducció

3.1. Control de les tasques: planificació

3.2. Pressupost

3.3. Projecte

3.4. Encàrrec

3.5. Factura

3.6. Pagament

4. Funcions addicionals

4.1. Business Expenses

4.2. Multi-currency

4.3. AnyCount

4.2. CATCount

4.3. Exportació de dades

4.4. Manteniment

Professora:

Pilar del Rey és llicenciada en Traducció i Interpretació i màster en Tradumàtica. Es dedica professionalment a la traducció. Tradueix de l’anglès i el francès al castellà i català (també la varietat valenciana).

És sòcia d’APTIC i forma part de la Comissió d’Activitats d’aquesta associació.

 

Continueu llegintGestió de projectes amb Translation Office

Monogràfic sobre puntuació

Si ets traductor en llengua catalana i vols aprofundir en l’ús de la puntuació, des de l’òptica de la redacció i de la revisió de textos, no et pots perdre aquest curs, que et permetrà assolir un nivell més i, per tant, ser més competitiu en la teva feina.

El curs tindrà dues sessions de 4 hores, i inclourà una part de teoria i una part molt important d’exercicis pràctics per comprovar els coneixements adquirits.

Programa:

1. Reflexions teòriques i evolució històrica de les convencions gràfiques, especialment de la puntuació.
2. Aprofundiment en l’ús de la puntuació en textos de registres i temàtiques diferents.
3. Aplicació de la puntuació des del punt de vista de la redacció i de la revisió de textos.
4. Tractament del concepte de correcció gramatical, semàntica i estilística (cohesió, coherència, variació) en funció de la situació comunicativa concreta.
5. Anàlisi dels diferents recursos de la comunicació: ordre neutre dels elements, desplaçaments, tematitzacions, focalitzacions; complements explicatius, especificatius; diàlegs.
6. Revisió d’alguns usos convencionals diferents segons les llengües.
7. Presentació i comentari de la bibliografia corresponent.

Nota: És convenient que les persones que es vulguin inscriure a aquest curs tinguin assolit el nivell superior de llengua catalana (D o equivalent)

Professora:

Carme Font Pallarès és llicenciada en Filologia catalana per la Universitat de Barcelona (UB). Imparteix cursos a l’AM Rosa Sensat, adreçats a la formació continua de professorat i d’assessores i assessors lingüístics, i a l’Administració pública.
Ha participat en la redacció i revisió de material didàctic per a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya.
Actualment és assessora d’una empresa dedicada a la comunicació gràfica.

Continueu llegintMonogràfic sobre puntuació

Benvingut a la zona de socis

Si has aconseguit entrar aquí és que ets soci de l'APTIC. Aquest apartat és privat perquè s'hi ofereixen informacions i eines útils exclusives per als associats. La diferència formal bàsica entre l'apartat públic i aquest és el llapis blau a «Modifica el perfil» i l'opció «Surt», tots dos al menú de dalt.

Continguts exclusius

A les columnes central i de la dreta, a més dels continguts disponibles per a tothom, hi ha informació exclusiva per als socis (notícies, tallers, ofertes, avantatges). També des d'aquí pots accedir a «Descàrregues» per baixar-te documents propis de l'associació, i a «Promocions», on hi ha la informació actualitzada dels descomptes i ofertes de què podem gaudir per ser socis de l'APTIC.

Directori professional

Però la utilitat estrella d'aquest apartat és el directori professional, on t'oferim la possibilitat d'anunciar els teus serveis d'una manera unificada amb la resta de socis. Introduir-hi i modificar el teu perfil només es pot fer des d'aquest apartat del web. Les dades que hi posis són responsabilitat teva, i també la seva actualització. Però la consulta del directori és pública perquè et puguin trobar possibles clients o col·legues directament des del web de l'APTIC (tingues-ho present a l'hora de posar les dades).

Des de l'associació et demanem que facis un bon ús d'aquesta eina i que actuïs sempre amb professionalitat (pots consultar el recull de codis deontològics a «Descàrregues»). La qualitat del servei de cadascú de nosaltres repercutirà en la imatge dels nostres companys associats i de l'APTIC.

Col·labora!

Tingues present que el web s'ha fet i s'actualitza bàsicament gràcies a la feina de voluntaris. Si creus que pots millorar-hi alguna cosa, o col·laborar a crear nous continguts, estarem encantats d'incloure't a l'equip de redacció. Posa't en contacte amb la Comissió Web a web@aptic.cat.

Continueu llegintBenvingut a la zona de socis