Data: dissabtes 12 i 19 de febrer de 2011, de 10 h a 14 h
Durada: 8 hores
Lloc: seu de l’APTIC
Preu:
Socis de l’APTIC: 80 €
Socis d’alguna de les associacions de la xarxa Asocesp*: 108 €
No socis: 148 €
Nombre de places: 30
Data límit d’inscripció i pagament: 10 de febrer de 2011
*La xarxa Asocesp està formada per les associacions següents: AATI, ACEtt, AGPI, AIPTI, APTIC, APTIJ, ASATI, Asetrad, ATG, ATIJC, EIZIE, MET, TREMÉDICA, UniCo, la Xarxa.
Introducció
Aquest curs està orientat a formar professionals que es dediquin o es vulguin dedicar a l’assessorament lingüístic o a la traducció en llengua catalana. Molt útil també per a personal docent i en general per a tothom que vulgui aprofundir en l’ús de la llengua catalana, des de l’òptica de la redacció i de la revisió de textos —tenint en compte l’adequació gramatical i semàntica segons la situació comunicativa concreta—, en uns dels aspectes controvertits del codi normatiu del català i que encara no gaudeix d’un ús consensuat.
Temari
Dissabte 12 de febrer
1. Definició i característiques principals de les preposicions per i per a.
2. Presentació de la teoria de Fabra, aportacions complementàries i de la teoria
Coromines-Solà.
3. Tractament del concepte de correcció gramatical i semàntica (cohesió i coherència) en funció de la situació comunicativa concreta.
4. Aplicació d’aquestes preposicions des del punt de vista de la redacció i de la revisió de textos.
5. Anàlisi dels casos especialment controvertits.
6. Argumentació morfològica i sintàctica dels sintagmes preposicionals.
7. Comentari d’algunes diferències segons les varietats lingüístiques i funcionals.
8. Presentació i comentari de la bibliografia corresponent.
Dissabte 19 de febrer
1. Definició i característiques principals dels verbs ser i estar.
2. Presentació de la «Proposta de mínims» de Joan Solà.
3. Tractament del concepte de correcció gramatical i semàntica (cohesió i coherència) en funció de la situació comunicativa concreta.
4. Aplicació d’aquests dos verbs des del punt de vista de la redacció i de la revisió de textos.
5. Anàlisi dels casos especialment controvertits.
6. Argumentació morfològica i sintàctica dels complements que depenen d’aquests verbs .
7. Comentari d’algunes diferències segons les varietats lingüístiques i funcionals.
8. Presentació i comentari de la bibliografia corresponent.
Nota: És convenient que les persones que es vulguin inscriure a aquest curs tinguin
assolit el nivell superior de llengua catalana (D o equivalent).
Professora
Carme Font Pallarès és llicenciada en filologia catalana per la Universitat de Barcelona. Imparteix cursos a l’AM Rosa Sensat, especialment adreçats a la formació contínua de professorat i d’assessores i assessors lingüístics, i a l’Administració pública, on generalment treballa amb llenguatges d’especialitat. Té una àmplia experiència en l’àmbit de l’assessoria lingüística, i ha participat en la redacció i revisió de material didàctic per a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya. Actualment és assessora d’una empresa dedicada a la comunicació gràfica.
Com assistir-hi
Per preinscriure-us a aquest curs, empleneu aquest formulari i envieu-lo a activitats@aptic.cat
Ja podeu consultar el nou calendari d'activitats per al primer semestre del 2011.